Hazai és határon túli magyar középiskolai tanárok, egyetemi oktatók és a pénzügyi ismeretterjesztés területén tevékenykedő szervezetek képviselői tanácskoztak az április 25-én megrendezett PénzSztár konferencián.

A Diákhitel Központ támogatásával és a Budapesti Gazdasági Egyetem szakmai együttműködésével megrendezett III. PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia résztvevői áttekintették a pénzügyi edukáció aktuális helyzetét és jövőbeli lehetőségeit, valamint megosztották egymással gyakorlati tapasztalataikat.

Pölöskei Gáborné, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára ismertette a szakképzés rendszerét és az OKJ adta képzési lehetőségeket, illetve kitért a pénzügyi és vállalkozási ismeretek megjelenésére a szakgimnáziumokban. Elmondta, hogy elkészültek a tankönyvek, a kerettanterv, és egy-két intézményben a mostani 9. évfolyamosoknál kísérleti jelleggel már elindult a pénzügyi tudatosságra nevelő új tantárgy oktatása. Jelenleg értékelik a kezdeményezés eredményeit, 2017. szeptember 1-jétől pedig minden 10. évfolyamba lépő diák fél év vállalkozói ismeret és fél év pénzügyi ismeret elsajátítását kezdi meg.

Pálfi Erika, az EMMI köznevelési tartalomfejlesztésért felelős főosztályvezetője hangsúlyozta, hogy az iskoláknak ma egyszerre kell megteremteniük az értékálló és a kor igényeinek megfelelő tudás megszerzésének feltételeit. A tantárgyakon átívelő fejlesztési területek és a kulcskompetenciák hivatottak arra, hogy a tanulók találkozhassanak a modern kor kihívásaival, és megtanuljanak reflektálni azokra. Ezek körébe tartozik a kezdeményezőképesség és a vállalkozói kompetencia is, melyek fejlesztésének célja, hogy alapját képezze azoknak a speciális ismereteknek, készségeknek és magatartásformáknak, melyekre a mindennapi életben, a társadalomban és a munkahelyen szükség van.

Dr. Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem tanára arra hívta fel a figyelmet, hogy a Világgazdasági Fórum éves versenyképességi jelentése alapján az üzleti világ megítélése szerint Magyarországon folyamatosan romlik a felsőoktatás és a szakképzés minősége és a versenyképességhez való hozzájárulása. A versenyképességi kihívások közé sorolta, hogy jobban oda kellene figyelni a felsőoktatási intézményekre, mivel szerepük folyamatosan nő a gazdaságban.

A pénzügyi edukáció hazai eredményeinek és kihívásainak áttekintése után, határon túli magyar előadók adtak átfogó képet a felvidéki, kárpátaljai, erdélyi és vajdasági magyar tannyelvű iskolákban zajló gazdasági és pénzügyi oktatásról.

A konferencia módszertani blokkjában a résztvevők megismerkedhettek a digitális és kommunikációs készségek iskolai fejlesztésének lehetőségeivel, a hatékony tanulás módszertanával és egy mini szimuláció keretében kipróbálhatták a gamification alkalmazását a gazdasági ismeretek oktatásában.

A rendezvény keretében Kerekes György István, a PénzSztár Versenyközpont vezetője meghirdette az idén megrendezésre kerülő 5. PénzSztár versenyt, és átadta a pénzügyi kultúra fejlesztéséért járó PénzSztár Díjat, amelyet ebben az évben Dr. Becsky-Nagy Patrícia, a Debreceni Egyetem adjunktusa és Kosztyu János, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézetének igazgatója vehetett át.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ a böngészés biztonságának növelése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás